123-3D.se Prisjakt!Pricerunner!Google! Powered by 123ink.se
BLACK FRIDAY!!

Varukorg

Antal Produkt
Inga produkter
Totalt: 0 kr
(Inkl. 0% Moms)
 
Hjälpcenter!
 

Köpvillkor

ÅldersgränsDu måste vara 18 år eller äldre för att få beställa produkter på 123-3D.se (123-3D är ett särskilt företagsnamn under 123ink AB).
 
PriserPå vår webbsida visas priserna både inklusive och exklusive moms.
Vid leverans av Varubrev upp till 2 kilogram betalar du endast 49 SEK (inkl. moms).
Vid leverans av MyPack upp till 20 kilogram betalar du endast 59 SEK (inkl. moms).
Vid leverans av Parcel (endast för företag) betalar du endast 99 SEK (inkl. moms).
 
LeveransBeställningar som görs innan klockan 16:00, av varor som finns i lager, skickas samma dag (Mån-Fre) förutsatt att kreditupplysningen är godkänd eller inte behövs.
 
Mindre beställningar skickas med Postens varubrev. Beställningar av större volym eller högre pris skickas med Postens MyPack Collect (till privatpersoner) eller PostNord Parcel, (till företag). Vi levererar inte till boxadresser.

Vissa områden använder sig av lantbrevbäring och därför kan det dröja ytterligare någon dag innan leveransen är framme.
Om du vill beräkna den uppskattade leveranstiden för ditt postnummer vänligen tryck här.

Ange postnummer 13650 i Från fältet.
Ange ditt postnummer i Till fältet.
Om paketet ska skickas till ett företag - vänligen ange PostNord Parcel (Företagspaket).
Om det är ett större paket som ska skickas till privatperson - vänligen ange MyPack Collect.
Mindre paket skickas som Varubrev och bör vara framme nästa arbetsdag (Vänligen se PostNords hemsida)

Om paketet har en stor volym eller en tung vikt kommer vi att kontakta kunden innan hantering av ordern för att be om godkännande gällande ny fraktkostnad. 123-3D förbehåller således rätten att debitera kunden extra fraktkostnader än den som visas på hemsidan för paket som är tyngre eller har större volym än PostNords gränsvärden.

Paket som inte löses ut debiteras med 250 SEK. En vara som beställts ska alltid hämtas ut innan den eventuellt returneras. Vi råder dig att alltid kontrollera varorna direkt efter att de hämtats ut. Skulle du upptäcka något fel - vänligen kontakta oss senast 14 dagar efter leveransen.
 
"i lager"
Produkten finns i vårt lager och kan beställas dygnet runt. Beställer du innan klockan 16.00 kommer vi att skicka ordern samma dag (Mån-Fre). 
 

"i vårt EU lager"


Varan finns inte i vårt lager på Lagervägen 5D för tillfället, antingen beroende på att vi väntar på en ny leverans eller att produkten normalt inte lagerhålls. Vill du beställa produkten kan du göra det direkt så återkommer vi snabbt med en uppskattad leveranstid. Du kan också skicka ett e-postmeddelande med din förfrågan till info@123-3D.se så kontaktar vi dig snarast möjligt.

Som med alla återförsäljare, varierar våra lagernivåer allteftersom vi behandlar våra beställningar. Om det estimerade leveransdatumet på din beställning förändras så kommer vi att kontakta dig med en uppdatering med det nya leveransdatumet. Om du anser att det nya datumet är oacceptabelt så har du rätt att annullera din beställning utan påföljd.
 
BetalningWalley Checkout
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout.
Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid).
Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar.
Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar.
Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig.
Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.

På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley. 
 
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagarEnligt lagen om distans- och hemförsäljning har privatkunder rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar efter att varan mottagits.
En återbetalning sker inom 14 dagar ifrån det att varan finns i besittning hos 123-3D.

123-3D.se ska alltid kontaktas innan en beställning returneras. Kunden ansvarar för returfraktkostnaden samt att returen levereras direkt till Lagervägen 5D 13650 i Jordbro. Returer som hamnar hos postombud kommer att debiteras med 150 SEK.
Full återbetalning av fakturabelopp sker till kunden, med samma betalningsmetod som användes vid köpet, inom 14 dagar efter att köpet upphävts. Lagen om distans- och hemförsäljning, ångerrätt och öppet köp gäller inte för företag.

123-3D.se (med 123ink AB som huvudansvarig) förhåller sig till § 13 och § 14 gällande "Verkan av att konsumenten utövar sin ångerrätt". Mer om dessa paragrafer kan du läsa här.
Konsumentverket har en ångerblankett som du kan ladda ned genom att klicka här. Denna blankett kan du fylla i och antingen mejla eller posta in till oss på 123ink AB där du nämner även nämner 123-3D som särskilt företagsnamn. Adressen finner du lite längre ned på sidan.

Skulle varan som konsumenten köpt hanteras på ett sätt som påverkar produkten så tillkommer ett värdeminskningsavdrag. Ett rimligt värdeminskningsavdrag bestäms av 123-3D beroende på vilken produkt det gäller samt hur den har använts.
Ångerrätten gäller inte 3D skrivare som monterats eller andra produkter som förlorar sin egenskap vid hantering eller borttagen plombering.
Produkten ska vara oskadd och förpackningen ska vara obruten, hänvisar till 2 kap. 11 §, 4 p. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, där det står "avser en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal".

Ångerrätten gäller inte hörlurar, headsets eller andra artiklar som inte är lämpliga att returnera på grund av hygienskäl. Hänvisning till 2 kap. 11 §, 5 p. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, där det står "avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten"

I vissa fall så kan även 123-3D.se ta emot produkter, som kunden ångrar eller har felbeställt, efter 14 dagar både ifrån företagskunder och privatkunder. Det tillkommer då en kostnad motsvarande 20% av produktens värde.
För att veta om din beställning går att returnera efter 14 dagar vänligen kontakta oss på:

Telefon: 08-124 47 123
E-post: info@123-3D.se
 
Returer eller brev skickas till:
123-3D,
Lagervägen 5D,
136 50 Jordbro.
 
ProduktinformationDe bilder som finns på 123-3D.se är inte alltid uppdaterade efter de senaste förändringarna. Vi gör vårt yttersta för att hålla alla produktbilder uppdaterade.
Alla produkter som säljs på 123ink.se är endast avsedda för skrivare producerade inom EMEA (Europe, Middle East, Africa).

GarantiFör alla produkter som säljs av 123-3D.se gäller minst ett års garanti. För produkter av varumärket 123-3D gäller en livslång garanti. 123-3D.se ansvarar för varornas beskaffenhet i enlighet med Konsumentköplagen (2022:260).
 
Reklamation123-3D.se följer reklamationsrätten enligt Konsumentköplagen vilket innebär att kunder har tre års reklamationsrätt på mottagna varor. Varor som skadats under leveransen eller är felexpedierade ersätts utan extra kostnad av 123-3D.se.

När en eller flera produkter skickas tillbaka till 123-3D skall inga andra objekt skickas tillbaka än vad som är överenskommet. Eventuella objekt som skickas tillbaka utöver vad som är överenskommet debiteras med 60 SEK per stycke. Undantag gäller för ett fåtal pappersark som exempelvis relevant faktura.

Två månader anses vara inom skälig tid för att anmäla reklamation.
Sker en anmälan om reklamation inom 24 månader och 123-3D anser att reklamationen är felaktig så måste 123-3D bevisa att felet uppkommit av konsumenten.
Sker en anmälan om reklamation efter 24 månader och 123-3D anser att reklamationen är felaktig så måste konsumenten bevisa att felet inte uppkommit av konsumenten.

Vid eventuell reklamation ersätts kunden för kostnader som uppstår i samband med returfrakt. Dessa kostnader kan t.ex vara: telefonkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader och liknande.
För mer information angående reklamation vänligen läs vidare på konsumentverket.
 
Säkerhet och sekretess123-3D.se via Walley följer den internationella säkerhetsstandarden för nätbetalningar 3D-Secure som VISA och Mastercard står bakom. Den garanterar att ingen obehörig kan ta del av kortuppgifterna vid internetbetalningar. Transaktioner med kortbetalningar krypteras enligt standarden SSL.
I samband med en beställning uppger kunden namn, postadress och e-postadress samt personnummer vid fakturabetalning. För att på bästa sätt kunna sköta våra kundåtaganden hanteras dessa uppgifter i vår och Walleys verksamhet. Kunden godkänner detta vid registrering och beställning. All kundkontakt via telefon eller e-post dokumenteras för att förbättra vår kundservice.

De personuppgifter vi tillhandahåller kommer aldrig att säljas till tredjepart. Uppgifterna kommer heller inte överföras till utomstående parter, under förutsättning att polis eller åklagare begär information samt förutom parter som (med krav på att de inte använder informationen för marknadsföring eller andra ändamål samt att de upprätthåller en god säkerhetsnivå):

-    Lagrar informationen åt oss för vår användning; 
-    Hjälper oss med att säkerställa adresser eller gör kreditupplysningar;
-    Står för direktleveranser eller transport;
-    På annat vis hjälper hemsidan eller organisationen.

Alla telefonsamtal spelas in i kvalitets- och utbildningssyfte.

Du finner våra fullständiga villkor gällande personuppgifter i vår integritetspolicy.
 
Felskrivningar m.m.Det kan förekomma felskrivningar på hemsidan eller bilder som missvisar. Vi försöker förbättra alla missar på hemsidan, om du mot all förmodan hittar ett stavfel, bildfel eller en missvisande text så skulle vi gärna vilja att du kontaktar oss så vi kan åtgärda felet.
 
Tvist123-3D (med 123ink AB som ansvarig) åtar sig att följa Allmänna reklamationsnämndens eller Europeiska kommissionens tvistlösning på nätet (EU ODR) rekommendationer vid eventuella tvister.
Kontaktinformation till dessa finner du nedan:

ARN:

Hemsida: www.arn.se
Postadress:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm

Europeiska kommissionen:
ec.europa.eu/odr
 
Förbehåll123-3D.se har rätt att upphäva beställningar som avser tryckfel, massbeställningar eller andra tekniska problem. 123-3D.se ansvarar inte för den tekniska information om produkterna på www.123-3D.se som kommer från leverantörerna. En kund har dock rätt att upphäva köpet om produktinformationen varit felaktig. 123-3D.se reserverar sig för att priser och produktinformation kan vara felaktig på grund av tryckfel. 123-3D.se är inte skyldiga att ersätta förluster orsakade av force mejure. Orderbekräftelsen som skapas automatiskt efter en beställning är inte ett bindande juridiskt avtal. Målsmans godkännande är ett villkor för beställningar gjorda av personer under 18 års ålder.
 
Information om Cookies123-3D.se använder s.k. cookies på hemsidan för att hålla reda på information om innehållet i din varukorg. Ingen personlig information sparas med de cookies som används och uppgifterna tillämpas endast under den tid som webbsessionen är öppen.
 
Återförsäljare / slutkundspolicyVår målgrupp är endast slutkunder och vi förbehåller oss därför rätten att neka alla beställningar på produkter som är avsedda för återförsäljning eller av annan anledning ej går direkt till slutkunden.